Ringträning igen

Igår var Tequila och jag och ringtränade igen :)
Hon var superduktig.
Hon har blivit skrämd ordentligt av en domare som höll i ringträning i Rålis för många år sedan,han hävdade om och om igen då vi tränade bord länge där att man skulle lyfta hunden i halsen så den står rätt på bordet.
Jag förklarade att så gör ajg ALDRIG med mina,de måste trivas på bordet.
Han körde om och om igen varje gång Tequila var på bordet,tog i halsen rättade till henne så och jag såg hur FEL det var.
FAN vad dum jag var som inte litade på mig själv där.
Igår fick iaf Sussi ta i Tequila och vi ska träna träna detta så får vi se.
Vårt mål är mest att få bort skräcken.
 
Nästa gång måste jag träna Keyla för vi ska snart på inoffare! GULP!
Latat oss i sommar :)
 
Idag tänkte jag på att jag nu har två hundar som går på medicin.
Puma äter ju Medrol,snällare variant av kortison ,visserligen bara 1/4 tablett för sin allergi.
Hon har även kortisonspray som kan användas på ställen där det kliar,suverän spray.
 
Nikki äter penicillin för att hon opererades för små juvertumörer i fredags.
Hon ska ta stygnen på måndag och dåker kroppstrumpan av.
Tyvärr åker pälsen men vad gör det om vi får ha henne kvar hos oss ett tag till.
 
Men Puma och  Nikki mår bra iaf och det är ju kanon!
 
Puma sju år.
 
 
Nikki fyra år