Skräckupplevelse!

Igår hände det som INTE får hända!
Haken på koplet släppte från halsbandet på Keyla!
Vi var nästan hemma och Keyla avr ivrig komma hem och in på gården.
Vid sopnedkastet lossnar haken och Keyla fortsätter rusa förbi vår port.
Jag ropar hennes namn och tänker hon kommer tillbaka till oss.
Vi står vi porten,nä,hon fortsätter springa!
Runt vårt hus och där kommer en väg......
Mitt hjärta stod still i några minuter....
Jag och de tre vuxna hundarna skyndar oss runt huset,vi springer ej men jag ropar Keyla!
När vi kommit runt huset ett eller två varv,jag minns ej !Fick blackout!
Så hör vi fruktansvärda skrik och kommer till proten,då sitter Keyla i ett hörn där och ser dödsförskräckt ut.
Plockar upp och går in....
 
Vad hade hänt?
Tänk om hon mött ngt på vägen runt huset,blivit skrämd och ändrat riktning ut i gatan,en VÄL trafikerad väg!
Nä fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy vad jag blev chockad.
 
Min man undersökte haken på kvällen.
Fjädringen har blivit slö så haken stänger sej ej lika snabbt som en ny hake.
Så jag köpte nytt koppel igår till Keyla.
Kollade allas halsband och koppel.
Ska köpa ett nytt till koppel med bra fjädring i haken.
 
PUH!!!!
Är skakad än.