September 2013, Keyla 4 månader nu!

Läste om Carola Häggquist i Söderortstidningen där hon berättar om häxjakten och ryktesspridningen hon drabbats av då man sagt hon är hjärntvättad av Livets ord och hur hon gråtit ut hos Gud.Usch vad hemskt att människor kan vara så elaka Jag avvundas de som har en religion att hänge sig till.Jag är inte religiös och kommer aldrig bli det.Mina föräldrar har aldrig varit det heller så jag antar man ärver det från sin uppväxt?Men tänk vad skönt det skulle vara och tänka att det är Guds mening med saker och ting som händer oss.Ha en förklaring till allt som sker?

Carola skriver också om att hon längtat efter barn nummer två och har adopterat en flicka från varmare land och då hon ej skaffat stadigt sällskap så var adoption ju ett alternativ.Det jag undrar lite grand är,har reglerna blivit mildare vad gäller adoption?Vad jag minns från min barndom var att båda adopitvföräldrarna granskas från topp till tå.Carolas bägge föräldrar dog ju också ,fy vad smärtsamt,hon har nog haft  det tufft Carola,men där försvinner ju också en stor bit av det sociala kontaktnätet tänker jag?

Hur som helst så håller jag med henne.Hon skriver att adoptivbarnet ger henne mening med livet och glädje.Samma är det för mig med hundarna.Har ju tonårsbarn som är mer eller mindre självgående och hundarna fyller mitt behov av att behövas,hihi! Men så är det ett varmt stort intresse också såklart,att hålla på med hundarna,träna dem m.m.

Vad kallt det blivit ute nu.Dags att fixa fram varmare kläder både åt tvåbenta och fyrbenta! I Eftermiddag ska Tequila få tandsten borttaget.Hon har fått en del tandsten efter allt tvättande efter valpar.