Sex veckor redan

Nu är vi redan sex veckor och växer så det knakar!
Vi gillar att vara ute på gården och vi nöjer oss inte bara med att vara i hall och kök längre :)
Vardagsrummet och de andra hundarna är spännande.
Vi utforskar.testar gränser,äter torrfoder men gillar fortfarande dia av mamma då och då.
Vår mamma är väldigt snäll som låter oss dia då vi fått sylvassa tänder.
Man ser tydligt skillnad på puffarnas böjda canintänder och  de naknas raka och framåtlutande canintänder.
 
Puffhanen Elvis
 
 
Pufftiken
 
 
Nakentik till vänster och nakenhane till höger
 
 
Nakenhane
 
 
Nakentiken
 
 
Med sista bilden vill jag bara säga att den här tiden har varit underbar! Om två veckor dags att besikta de små.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Jennie:

Vilka sötingar :) Måste få fråga en sak som jag funderat på, finns det någon anledning till att du sparar hår på kinden och inte klipper traditionell svensk CCD klippning i en linje från ögonvrån till yttre öronkanten? hoppas du inte tar illa upp av min fråga, den är inte illa menad utan jag är bara nyfiken på om du tycker det är snyggare med denna klippning, vet ju att de i t.ex. ryssland klipper på detta vis och att det är en smaksak.

Svar: Tack! Hej Jennie! Finns inga dumma frågor! Jo jag vet de klipper dem annorlunda i utlandet,har mest med min klippning velat vara försiktig med att klippa för mycket:) Jag gillar päls men tar det inte på dödsallvar hur mina ska se ut :) Har på mina vuxna nakna ibland fått kritik för att jag sparat för mycket crest men jag älskar crest och domare får ta mina hundar som de är :) Ha en fin dag!
Catharina Svahn Gallon