Chinese Crested Dog

Chinese Crested Dog finns i två varianter.Pälsad ,kallad powder puff och naken.
Den nakna kan vara olika hårig,det finns supernakna med bara en kalufs på huvudet och sparsamt på fötter och svans,inget på kroppen ,de kallas true hairless och så finns det dem med lite mer hår på svans,fötter och huvud och ännu hårigare med hår på kroppen och riktiga varulvar.
 
Inget är något som ccd lider av,det klassas som ett skönhetsfel.
Jag har haft en riktigt naken,hon hade bara fjun på kroppen:
 
 
 
Henne behövde jag inte klippa alls.
Puma har desto mer hår och jag använder wella Contura klippmaskin och Bella Ermilia klippmaskin.
De är tystgående och jag vänjer mina från första början vid ljudet och att bli klippta med klippmaskinen vilket inte gör ont på något vis.
Man måste göra rent appraten efter varje användning och se till att skären är slipade så de klipper bra.
Mina hundar är vana vid klippningen så det är inte mer konstigt än att klippa klor för dem.
 
 
 
Sedan har jag en hårigare nu som heter Puma :
 
 
efter klippning med klippmaskin:
 
 
Jag har en naken idag med lagom behåring tycker jag,Tequila :
 
 
 
Hon är snyggast på sommaren som alla kineser,solbränd :)
 
 
I Pumas kull var det olika behåringar på alla sex syskonen och likaså i Tequilas syskonkull.
 
Ska bli oerhört spännande att se vad Tequila och Helmer får tillsammans.
Naken parad med puff ger statistiskt sett 50% nakna och 50% puffar.
 
 
Så nu bara att vänta och hoppas på fina valpar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Marlene:

Ja, dette med behåring er ett vanskelig tema :/ Min hund er veldig hårete. Etter i vinter så hun ut som en dårlig pelset puff :P Min store drøm og fantasi er en nydelig og veldig naken tispe! :)

Svar: Ja,jag ser för -och nackdelar med bäggedera! :)Men har aldrig haft någon varulv än!
Catharina Svahn Gallon

#2 - - Marlene:

Den barbermaskinen jeg bruker på min cc blir fort veldig sliten, og bladet blir fort sløvt. Enda det er en god og dyr maskin.

Svar: Ja,jag får slipa mina skär också,det sliter när man använder dem ofta.Smutsig päls sliter mer på skären också.
Catharina Svahn Gallon