SKK Hunddata och SKK avelsdata

Så här söker du i SKK Hunddata:
 

Skriv SKK hunddata i Google

Klicka på länken SKK hunddata

Till vänster i menyraden står Sök hundar

Klicka där

Du får upp ruta där du kan skriva in reg.nummer eller namn

Exempelvis din hunds namnJ

Jag tar min hund som exempel

Skriv in Iridessa Cascada

Klicka på Sök

Då kommer hundens data fram

Klicka på Blåa reg.numret

Du får fram hundens namn,reg.nummer,födelsedatum och undermenyerna :

Titlar,Ägare,Veterinär,Tävling,Uppfödare,Kullsyskon,Avkommor och Stamtavla.

Klicka på varje rubrik och börja surfa!!!!!

 

SUPERBRA!!!!

 

För att komma in på SKK Avelsdata säge rmin dator att jag måste använda Internet Explorer

För att kunna använda SKK Avelsdata så
går du in på:
 
 
Där registrerar du dej med användarnamn och lösenord.
 
 
 
När du är inne ser det ut såhär:
 
Klicka på Hundar i menyraden till vänster
Klicka på Sök/välj hundar
 
 
Där väljer du den hund du vill studera närmare
 
Du väljer ras och skriver in hundens namn
 
Jag skriver in Iridessa Carisima
 
Du får upp massor av info om hunden,ägare,adress.uppfödare m.m.
 
 
 
 
I vänster menyrad står BPH diagram,klicka där
Mitt på den sidan står en rullrad där du kan välja mellan protokoll,spindeldiagram och sammanfattning
 
 
Vill du veta hur många Chines crested som gjort BPH?
Klicka på sök hundar i vänster menyrad
Välj Chinese crested och klicka i BPH
 
 
 
På Avelsdata kan du få fram MASSOR av information så det är bara och surfa på!
 
Det är kanonbra!!!!!Och kuuuul!!!

 

 

#1 - - Johannaday:

Hej fin blogg :) Lägg gärna min på minnet också och kika gärna in, kram ha en fin helg!

#2 - - Erica:

Hej! Vilken fin blogg du har! Skulle du vilja kommentera/titta/följa min blogg? :)

#3 - - Evelina:

Den där sidan är grym ! :)

#4 - - Rebecca:

okej, då vet jag ;)

#5 - - Blerina Muqa:

I min blogg hittar ni de bästa tipsen för er som vill gå ner i vikt lättast! PUSSPUSS!